Skip to content

قیمت ناودانی

همانطور که می‌دانید امروزه قیمت تمامی کالا‌ها به قیمت ارز و دلار گره خورده است و ناودانی هم از این قائده مستثنی نیست. پس نمی توان قیمت ثابتی برای این کالا در نظر گرفت اما شما می‌توانید قیمت ناودانی‌ را به صورت به‌روز از طریق همین دسته بندی مشاهده کنید. در هرصورت برای خرید ناودانی سبک و یا ناودانی سنگین می‌توانید با استفاده از شماره تماس‌هایی که در سایت درج شده است با کارشناسان فروش آلور فولاد در ارتباط باشید و به راحتی خرید خود را نهایی کنید.

توضیحات

ناودانی ( European Standard U Channel ) یک نوع پروفیل باز و از مقاطع پراهمیت فولادی بوده که در ساخت و ساز، تأسیسات و صنایع مختلف کاربرد قابل توجهی دارد. ساختار ناودانی به‌صورت دو بال عمود بر یک جان بوده که به شکل حرف U است. ناودانی‌ها براساس شکل ظاهری، استاندارد، کاربرد، وزن و غیره به انواع مختلفی تقسیم بندی می‌شود. یکی از تقسیم بندی‌های اصلی ناودانی‌ها براساس وزن است که ناودانی سنگین و ناودانی سبک را شامل می‌شود. رایج‌ترین استانداردهای تولید ناودانی استاندارد اروپا DIN-1026 یا UPN و UNP، استاندارد DIN EN ISO 12944-3 و استاندارد فرانسه NFA 45-255 بوده که درحال حاضر شرکت آلور فولاد ارائه دهنده ناودانی با استاندارد اروپا است.

براساس شکل ظاهری ناودانی به سه دسته ناودانی اروپایی، مشبک، ساده تقسیم بندی می‌شود. ناودانی اروپایی باتوجه به وزن بالای آن در کاربردهای سنگین وزن‌تر کاربرد داشته و ناودانی مشبک به صورت گالوانیزه و در دو نوع UPE و UPN در سازه‌های سبک استفاده می‌شود. نوع ساده این محصول عموما در سایزهای 8، 10، 12، 14، 16 و سایزهای بالاتر به تولید می‌رسد و خود دارای دو نوع صنعتی و ساختمانی است. ناودانی‌ها به دو روش فابریک و پرسی تولید شده و ناودانی‌ فابریک از نورد گرم فولاد به صورت مستقیم به دست می‌آید. از سوی دیگر، ناودانی پرسی با روش نورد سرد ورق‌ فولادی با استفاده از دستگاه‌های رول فرمینگ، تولید می‌شود.

در ادامه توضیح جامع‌تر در خصوص مشخصات انواع ناودانی به شما ارائه خواهیم کرد از جمله کاربرد ناودانی، انواع ناودانی، قیمت روز ناودانی و خرید ناودانی خواهیم پرداخت. توجه داشته باشید که شما برای خرید ناودانی سنگین و سبک از طریق همین صفحه می‌توانید ناودانی مورد نظر خود را انتخاب کرده و به راحتی تحویل بگیرید. همچنین برای سفارش و دریافت قیمت روز نبشی نیز می‌توانید از طریق صفحه محصول مدنظر اقدام نمایید.

ابعاد ناودانی

ناودانی‌ها علاوه بر این که در متریال ساخت باهم تفاوت دارند در شکل ظاهری و نوع تولید هم متفاوت هستند. در ادامه به بررسی انواع مختلف ناودانی می‌پردازیم. ناودانی‌ها با توجه به نیاز صنعتی که در آن قرار است استفاده شوند، دارای ابعاد مختلفی هستند که موارد استاندارد ابعاد آن به شرح زیر است:

استیل: 8، 10، 12، 14 و 16 است و ارتفاع آن به 30 تا 40 میلیمتر می‌رسد. معمولا ممکن است در کنار کلمه ناودانی یکی از همین اعداد قرار بگیرد که منظور دقیقا همین ابعادش است. به عنوان مثال ناودانی 8 یا ناودانی 14 یعنی ناودانی که طول آن 14 متر است.

قیمت ناودانی اروپایی سنگین

ناودانی اروپایی یا ناودانی هم وزن اروپا (UNP) که با استفاده از استانداردهای اروپایی ساخته  و با نام ناودانی سنگین شناخته می‌شود. درواقع به‌دلیل مطابق بودن وزن با جدول اشتال ناودانی‌ها مقاومت و وزن سنگین‌تری نسبت به ناودانی‌ سبک دارد. مقاومت بالای این نوع ناودانی باعث شده تا در کاربردهایی مانند ساخت ستون و خرپا، ساخت اسکلت ساختمان‌ها، ساخت کابین و اسکلت ماشین‌های سنگین و غیره کاربرد داشته باشد. قیمت ناودانی سنگین وارداتی معمولا نسبت به تولیدات داخل بالاتر بوده همچنین بازه سایزهای بالاتر و سنگین‌تری را شامل می‌شود براساس فاکتورهای مختلفی همچون تغییر قیمت ارز نوسان دارد. سایز این نوع ناودانی از 30 تا 400 میلی‌متر متغیر است با این حال کارخانه‌های داخل کشور نظیر فولاد ناب تبریز، شکفته مشهد، فایکو، کارخانه فولاد ابهر و کارخانه فولاد البرز ناودانی اروپایی را با سایز 80 الی 180 میلی‌متر تولید می‌کنند.

قیمت ناودانی سنگین

 

 

قیمت ناودانی سبک

این نوع از ناودانی به دلیل کمتر بودن وزن آن نسبت به جدول اشتال، با نام ناودانی سبک شناخته می‌شود. تولیدات کارخانه‌های داخل کشور نیز معمولا به‌صورت سبک بوده و در کاربردهایی که نیاز به تحمل فشار و مقاومت کمتر دارند استفاده می‌شود. قیمت ناودانی سبک را در سایزهای مختلف و تولیدی کارخانه‌های داخل کشور یا به‌صورت وارداتی، می‌توانید از کارشناسان آلور فولاد استعلام نمایید.

خرید ناودانی از آلور فولاد

تا به این جای مطلب نکاتی مهم در خصوص انواع ناودانی و همچنین کاربردهای آن به شما ارائه شد. نکته ای که برای خرید ناودانی حتما باید به آن توجه باشید پروژه‌ای است که می‌خواهید در آن از ناودانی‌ها استفاده کنید. تیم مشاوره پیش از خرید آلور فولاد آماده ارائه مشاوره رایگان برای انتخاب و خرید ناودانی مناسب صنعت و پروژه شما هستند.

دریافت قیمت ناودانی 

همانطور که می‌دانید امروزه قیمت تمامی کالا‌ها به قیمت ارز و دلار گره خورده است و ناودانی هم از این قائده مستثنی نیست. پس نمی توان قیمت ثابتی برای این کالا در نظر گرفت اما شما می‌توانید قیمت ناودانی‌ را به صورت به‌روز از طریق همین دسته بندی مشاهده کنید. در هرصورت برای خرید ناودانی سبک و یا ناودانی سنگین می‌توانید با استفاده از شماره تماس‌هایی که در سایت درج شده است با کارشناسان فروش آلور فولاد در ارتباط باشید و به راحتی خرید خود را نهایی کنید.

قیمت ناودانی 8

ناودانی 8 یا به عبارت دیگر ناودانی 80 یکی از سایزهای محبوب ناودانی است که در سایت آلور فولاد موجود و قابل سفارش است. قیمت ناودانی 8 سنگین و سبک اروپایی و تولید کارخانه‌های ایران را می‌توانید هم‌اکنون استعلام نمایید.

قیمت ناودانی 10

ناودانی 10 سبک و سنگین که مقاومت نسبتا خوبی دارد از سایزهای پرکاربرد ناودانی است و با استاندارد UNP تولید کارخانه‌ها مختلف نظیر ناب تبریز، شکفته، فایکو و غیره عرضه ‌می‌شود.

قیمت ناودانی 12

ناودانی 12 که کاربرد آن در ساخت چارچوب‌ها و ادوات حمل و نقل داشته با استاندارد UNP قابل سفارش است. قیمت ناودانی 12 سنگین و سبک را با تماس از کارشناسان ما دریافت کنید

قیمت ناودانی 14

قیمت ناودانی 14 سنگین نیز در سایت آلور فولاد به‌صورت استاندارد هم وزن اروپا عرضه می‌شود. کاربرد این ناودانی در ساخت سوله‌ها و ستون‌های ساختمانی است. برای خرید ناودانی در سایز مدنظر خود کارشناسان آلور فولاد مشاوره انتخاب و خرید ناودانی را به شما ارائه خواهند داد.

0/5 (0 دیدگاه)

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “قیمت ناودانی”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *