Skip to content

قیمت نبشی ( 3 , 4 , 5 , 6 , 8)

قیمت نبشی با توجه به ابعاد، ضخامت، کارخانه سازنده، انبار و وزن نبشی متفاوت است. در حال حاضر قیمت نبشی بین 400,000 ریال الی 575,000 ریال می باشد. در بخش زیر لیست قیمت نبشی فولادی و گالوانیزه را می توانید مشاهده نمایید.

برای دریافت جدیدترین قیمت نبشی با تلفن 88668214-021 تماس بگیرید.

نبشی یکی از پروفیل های رایج در ساختمان سازی به ویژه اتصالات اجزای سازه ای است. امروزه انواع نبشی به دلیل تنوع در جنس، استاندارد ساخت و ابعاد از حوزه کاربرد و مزایای خاصی برخوردار است. استفاده در چهارچوب های سازه، ساخت انواع خرپا و پروژه های صنعتی از جمله این موارد است.
در این مطلب به بررسی عوامل مؤثر در خرید نبشی، ویژگی‌ها و سایزهای پرکاربرد این مقطع فولادی می پردازیم. در پایان به عوامل مؤثر بر قیمت نبشی، چگونگی اطلاع از قیمت روز نبشی و نحوه سفارش نبشی اشاره می‌کنیم.

توضیحات

نبشی چیست؟

نبشی ( به انگلیسی Angle Bar ) یک پروفیل فولادی با ظاهری L شکل و با دو ضلع عمود بر هم است. به هر یک از این دو ضلع، بال نبشی گفته می شود. این پروفیل پرکاربرد با استفاده از شمش‌های فولادی (فولاد کربنی) با روش‌های نورد گرم و سرد تولید می شود. نبشی یک مقطع فولادی پرکاربرد برای ایجاد لبه‌ها و مرزهای سازه‌ و همچنین اتصال سایر اجزا در سازه‌ها محسوب می‌شود.

نبشی فولادی عمدتاً در دو نوع نبشی بال مساوی و نبشی بال نامساوی و به صورت سنگین و سبک ساخته می‌شود. درصورتی‌که وزن نبشی در بازه وزنی جدول اشتال باشد، نبشی سنگین نام دارد. همچنین در صورتی که مطابق با وزن اشتال نباشد، نبشی سبک خواهد بود.

نام گذاری نبشی ها

برای نام گذاری نبشی‌ها در نقشه‌های ساختمانی، از اندازه بال های نبشی کمک می گیرند. درصورتی‌که نبشی به صورت بال مساوی باشد، پس از حرف L سایز یک بال درج می شود. مانند نبشی L400 که به معنای نبشی با دو ضلع عمود بر هم(بال) 400 میلیمتری است. در حالتی که بال‌ها نامساوی باشد نیز بعد از حرف L سایز دو بال لحاظ می‌شود. مانند نبشی L400*300 که یک بال 30 سانتی و یک بال 40 سانتی دارد.

انواع نبشی بر اساس روش تولید

برای خرید نبشی باید بدانید که این پروفیل فولادی به دو روش فابریک و پرسی تولید و عرضه می شود. عمده تفاوت این دو نوع نبشی در فرآیند تولید و به تبع آن کیفیت و قیمت نبشی است.
برای ساخت نبشی فابریک، شمش فولادی مذاب در قالب نبشی ریخته شده و شکل می‌گیرد. اما نبشی پرسی با استفاده از عملیات خم کاری با دستگاه رول فرمینگ (Roll forming)، ورق فولادی در ابعاد و ضخامت دلخواه ساخته می‌شود.

همان طور که اشاره شد، از دیگر تفاوت های انواع نبشی فابریک و پرسی می توان به قیمت آن ها اشاره کرد. قیمت نبشی فابریک به دلیل کیفیت بالاتر و فرآیند دقیق تر تولید بیشتر از قیمت نبشی پرسی است.

انواع نبشی

علاوه بر نبشی‌ پرسی و فابریک، این مقطع فولادی را می‌توان بر اساس جنس و استاندارد ساخت دسته بندی کرد. نبشی گالوانیزه، نبشی اسپیرال، نبشی آلومینومی، نبشی ضد زنگ، نبشی لقمه، نبشی T316 و نبشی A36 از جمله آن‌ها است.

  • نبشی گالوانیزه دارای پوششی از فلز روی (Zn) و خاصیت ضد خوردگی و زنگ زدگی است.
  • نبشی آلومینومی دارای استحکام و شکل پذیری خوبی بوده و برای کاربردهای صنعتی و سنگین دارد.
  • نبشی ضد زنگ دارای عناصر ضد زنگ زدگی بوده و برای محیط های مرطوب و دکل های مخابراتی مناسب است.
  • نبشی لقمه به تکه هایی از نبشی که خرد شده گفته می شود. برای اتصالات خاص مثل آسانسور مورد استفاده قرار می گیرد.
  • نبشی اسپیرال یکی از انواع نبشی ها با بال مساوی و سبک است. انعطاف پذیری آن ها بالاست و برای ماشین آلات سنگین کاربرد دارد
  • نبشی T316 خاصیت ضد زنگ و مقاومت زیاد در برابر حرارت دارد. برای صنعت غذایی و دریایی مناسب است. نبشی A36 کم کربن و با قابلیت خمکاری و برش کاری بسیار خوب است.

سایز و وزن نبشی

همانطور که گفته شد، نبشی‌ به‌ صورت بال مساوی یا نامساوی هستند. ضخامت نبشی معمولاً طبق میلیمتر و طول بال براساس سانتی‌متر مشخص می‌شود. برای نمونه نبشی 7-8 نشان دهنده نبشی بال مساوی سبک، با طول بال 8 سانتی‌متر و ضخامت بال 7 میلی‌متر است. این نبشی به صورت نبشی 7*80*80 نیز نمایش داده می‌شود.

سایزهای پرکاربرد نبشی از 30 الی 150 میلیمتر هستند که با طول‌های 6 و 12 متر ساخته می‌شوند. سایزهای کوچکتر نبشی مانند نبشی 3 الی 6 بیشتر در آسانسورسازی، ساختمان سازی و… کاربرد دارد. سایزهای نبشی 8 به بالا نیز در کاربردهای صنعتی مانند ساخت جرثقیل‌ها استفاده می‌شود.

واحد اندازه گیری طول و بال نبشی، متر بوده و با استفاده از فرمول زیر وزن تقریبی نبشی محاسبه می‌شود:

وزن نبشی= 2*7850*ضخامت*طول*اندازه بال

استانداردهای ساخت نبشی

نبشی‌ها طبق استانداردهای مختلفی به تولید می‌رسد که هرکدام کاربردهای خاص خود را در ساختمان سازی و صنعت دارند. استانداردهای متداول نبشی‌ها شامل ST37، 3SP و 5SP است. برای کاربردهای صنعتی و ساخت دکل‌ها نیز معمولاً از نبشی‌های ST52 استفاده می‌شود.

قیمت نبشی فولادی

تعیین قیمت نبشی مانند دیگر محصولات فولادی به عوامل متعددی بستگی دارد. تغییر و نوسان قیمت دلار، میزان تقاضا و عرضه در بازار و قیمت جهانی آهن آلات از جمله مهمترین موارد است. مشخصات فنی نظیر ابعاد، ضخامت و وزن نبشی در کنار مرکز فروش نیز بر قیمت خرید نبشی نقش دارد.
بنابراین قیمت نبشی آهن و هر شاخه نبشی به‌صورت مداوم به روز رسانی می‌شود. همچنین قیمت نبشی فولادی تولید کارخانه‌های مختلف نیز باتوجه به کیفیت تولیدی با یکدیگر تفاوت خواهد داشت. شما عزیزان به منظور دریافت قیمت روز نبشی و سفارش محصول در سایز و مقدار مورد نیاز، می‌توانید از طریق تماس تلفنی با کارشناسان آلور فولاد اقدام نمایید.

پرکاربردترین نبشی ها و قیمت آن ها

قیمت نبشی 3 یا 30*30

نبشی سایز 3 از پرکاربردترین سایزهای نبشی بوده که وزن استاندارد شاخه 6 متری آن حدود 8.5 کیلوگرم است. این نوع نبشی در انواع سبک و سنگین و بال مساوی و نامساوی به تولید می رسد. نبشی 3 یا همان نبشی 30*30 در ساخت سقف‌های کاذب، آسانسور سازی، ساخت ستون و خرپا کاربرد دارد.
قیمت نبشی 3 که معمولاً با ضخامت‌های 3 و 2.5 میلیمتر در بازار وجود دارد را می‌توانید از طریق تماس تلفنی با شماره تلفن‌های موجود در سایت آلور فولاد دریافت کنید.

قیمت نبشی 4 یا 40*40

نبشی 4 نیز از سایزهای پرکاربرد این مقطع فولادی در ساختمان سازی و صنعت است. نبشی 4 یا 40*40 غالباً در ضخامت‌های 4 و 3 میلیمتر و استانداردهای st37 یا st52ساخته می‌شود.
قیمت نبشی 4 نیز مانند تمامی محصولات دیگر فولادی تحت تأثیر عوامل مختلفی نظیر مشخصات فنی، نوسان ارز و قیمت جهانی فولاد متغیر است.

قیمت نبشی 5 یا 50*50

نبشی 5 سنگین و سبک در ضخامت‌های 3 الی6 میلیمتر توسط کارخانه‌های مختلف ایرانی و خارجی به تولید می‌رسد. ساخت انواع خرپا، ستون، سازه های فلزی، سازه آسانسور و اتصالات تیر و ستون از کابردهای نبشی 50*50 است.
قیمت نبشی 5 بسته به کارخانه تولید کننده، ضخامت آن و دیگر عوامل مانند نوسانات نرخ ارز در روزهای مختلف متفاوت است. برای دریافت قیمت نبشی 50*50 می توانید از طریق تماس تلفنی قیمت روز را جویا شوید.

قیمت نبشی 8 یا 80*80

نبشی 8 با ابعاد 80*80 برای کاربردهای ساختمانی و صنعتی استفاده می‌شود. نبشی سایز 8 و بالاتر، معمولاً به صورت 12 متری تولید شده که با طول 6 متری نیز قابل سفارش است. نبشی ۸ به صورت سبک و سنگین در ضخامت‌های 6 الی 8 میلیمتر به تولید می‌رسد. قیمت روز نبشی 8 را می‌توانید از کارشناسان آلور فولاد جویا شوید.

کارخانه‌های تولید کننده نبشی

کارخانه‌های مختلفی در ایران به تولید و عرضه انواع نبشی آهن در سایزها و ضخامت‌های مختلف می‌پردازند. در ادامه بعه معرفی معتبرترین و نام آشناترین کارخانه های تولید کننده نبشی می پردازیم. در ضمن توجه داشته باشید که اکثر کارخانه‌های تولید کننده نبشی، به تولید ناودانی نیز می‌پردازند. برای دریافت قیمت و خرید ناودانی نیز می‌توانید به صفحه مربوطه مراجعه کرده و لیست محصولات را مشاهده کنید.

  • کارخانه آرین بوئین زهرا

    نبشی‌ تولیدی این کارخانه شامل ابعاد 4*4، 4*5، 6*6، 7*7، 8*8، 10*10، 12*12، 15*15 است.

  • کارخانه ظهوریان مشهد

    نبشی‌ تولیدی این کارخانه شامل ابعاد 2.5*3، 3*4، 2.5*5، 3*5، 4*5، 5*6، 7*8 می باشد.

  • کارخانه نبشی ناب تبریز

    نبشی‌‌ تولید این کارخانه شامل سایزهای 4 الی 10 بوده که به صورت سبک و تولید می‌شود.

  • کارخانه آونگان اراک

    نبشی آونگان اراک در سایزهای 8*8، 10*10 و 12*12 به تولید و عرضه می‌رسد.

  • کارخانه نبشی شکفته

    نبشی شکفته مشهد و یزد این مقطع فولادی را در سایزهای 3 الی 10 تولید می‌کنند.

  • کارخانه نورد آریان فولاد

    نبشی‌ تولید این کارخانه با ضخامت3 تا 12 میلی‌متر و شاخه‌های 6 و 12 متری تولید می‌شوند .

  • سایر کارخانه‌های تولیدکننده نبشی

    سایر کارخانه‌های تولیدکننده نبشی شامل سپهر ایرانیان، ابهر قیدار، منظومه مبارکه اصفهان، دهشیر یزد، نستا، سدید قم، ماهان ذوب اصفهان، فایکو و غیره هستند. شما عزیزان قیمت نبشی ناب تبریز، آریان فولاد و سایر برندهای اشاره شده را می‌توانید از کارشناسان آلور فولاد استعلام نمایید.

سفارش و خرید نبشی از آلور فولاد

یکی از ملزومات مهم خرید نبشی فولادی، شناخت درست مشخصات فنی و آگاهی از کارخانه‌های تولیدکننده معتبر در کشور است. از آنجایی که کارشناسان آلور فولاد شناخت جامعی از بازار آهن ایران و محصولات باکیفیت داشته، همچنین اطلاعات تخصصی کارشناسان فروش نبشی در آلور فولاد نیز به روز است، لذا توصیه ما این است قبل از اقدام به هرگونه خرید از مشاوره تخصصی و رایگان کارشناسان بهره لازم را بگیرید تا خرید نبشی یا سایر مقاطع فولادی مورد نیاز خود را با اطمینان خاطر بیشتری انجام دهید.

چرا برای خرید نبشی آلور فولاد را انتخاب کنیم؟

یکی از ملزومات مهم خرید نبشی فولادی، شناخت درست مشخصات فنی و آگاهی از کارخانه‌های تولیدکننده معتبر در کشور است. به دلیل شناخت جامع کارشناسان آلور فولاد از بازار آهن ایران، مشاوره پیش از خرید شاهکلید شما در خرید نبشی قیمت مناسب است.

همچنین شرکت آلور فولاد عرضه کننده انواع آهن آلات باکیفیت بالا بوده و اطلاعات تخصصی مشاوران فروش نبشی در آلور فولاد نیز به روز است. لذا توصیه ما این است قبل از اقدام به هرگونه خرید از مشاوره تخصصی و رایگان کارشناسان بهره شوید. این امر سبب می شود تا خرید نبشی یا سایر مقاطع فولادی مورد نیاز را با اطمینان بیشتری انجام دهید.

0/5 (0 دیدگاه)

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “قیمت نبشی ( 3 , 4 , 5 , 6 , 8)”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

SKU angel-bar Category