Skip to content

قیمت ورق آجدار ( چکر پلیت ) فولاد مبارکه اصفهان

480,000 

قیمت ورق آجدار با توجه به ابعاد، ضخامت، نوع ورق چکر پلیت ، انبار متفاوت است. در حال حاضر قیمت ورق آجدار یا چکر پلیت بین 475,000 ریال الی 525,000 ریال  می باشد.

برای دریافت جدیدترین قیمت ورق آجدار با تلفن 88668214-021 تماس بگیرید.

ورق آجدار یا چکر پلیت نوعی ورق سیاه (ورق نورد گرم) است که به صورت رول و شیت فابریک تولید می‌شود. این ورق فولادی دارای برجستگی هایی بر روی سطح خود است. از این رو به آن ورق آجدار یا ورق برجسته می گویند. ضد سایش و ضد لغزش بودن مهمترین خصوصیت این ورق است. همین ویژگی سبب کاربرد بالای این ورق در شرایط تردد افراد یا حمل و نقل کالاها گردیده است.

توضیحات

ورق آجدار چیست؟

ورق آجدار، ورق برجسته یا چکر پلیت ( به انگلیسی Checker Plate ) نوعی ورق با آج‌های برجسته منظم و پیوسته است. برجستگی ورق آجدار به شکل لوزی، بادام یا دایره‌ای شکل بوده و برای افزایش اصطکاک و جلوگیری از لیز خوردگی مورد استفاده است. بدین منظور در پل های عابر پیاده، آسانسورها، پله ها و غیره کاربرد ویژه ای دارد.

کاربرد ورق آجدار

از جمله کاربردهای رایج این نوع ورق‌ فلزی می‌توان به ساخت و تعمیرات سازه‌های فلزی، خودروها و لوازم خانگی اشاره کرد. سطوحی که نیازمند ایجاد اصطکاک برای تردد یا حمل و نقل کالا هستند، ورق آجدار ایده آل است. پل عابر پیاده، سطوح شیبدار، انواع سکو و پله، ایستگاه اتوبوس و یا فرودگاه ها از جمله این موارد است.
تجهیزات صنعتی، مخازن ذخیره‌سازی، پل‌ها و سازه‌های دریایی نیز از دیگر موارد استفاده از ورق آجدار است. همچنین این ورق‌ها در صنعت نفت، گاز، معدن و ساختمان نیز به عنوان مواد اصلی یا تکمیلی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

مزایا و اهمیت استفاده از ورق آجدار

در دنیای صنعت و ساخت و ساز، مصالح و مواد ساختمانی از اهمیت ویژه‌ای برخوردارند. مصالح و پروفیل های فولادی نیز نقش کلیدی در استحکام، پایداری و طول عمر سازه‌ها و تجهیزات صنعتی ایفا می‌کنند. در همین راستا ورق‌های فولاد به عنوان یکی از این مصالح مهم، در بسیاری از بخش‌های صنعتی و ساختمانی به وفور مورد استفاده قرار می گیرد.
ورق‌های آجدار به دلیل مزایای خاص و ویژه یکی از انواع کاربردی ورق های فولادی است. از جمله آن ها عبارتند از:

  • مقاومت بالا در برابر فشار و ضربه
  • اصطکاک بالا در برابر لغزش و سایش به دلیل آجدار بودن
  • انعطاف‌پذیری مناسب، قابلیت جوشکاری و اتصال با پروفیل های دیگر
  • مقاومت در برابر شرایط آب و هوایی مختلف و خوردگی
  • تحمل بارهای دینامیکی و ثابت
  • ظاهری زیبا و طراحی‌پذیری

در نهایت، ورق‌های آجدار فولادی نمادی از پیشرفت فناوری در زمینه مهندسی مواد و صنعت فولاد محسوب می‌شود. این پروفیل های فولادی در ایجاد سازه‌ها و محصولاتی با عمر طولانی و عملکرد بهینه در برابر شرایط مختلف نقش بسزایی دارند. از این رو، ورق‌ آجدار به عنوان یکی از المان های کاربردی در صنعت و ساختارهای مدرن، ارزش و اهمیت ویژه‌ای دارد.

مشخصات فنی ورق آجدار

  • ورق آجدار از ضخامت 1.5 الی 10 میلیمتر و در عرض های 1، 1.25 و1.5 و طول 6 متر طراحی و ساخته می شود.
  • این نوع ورق فولادی غالباً به‌صورت رول یا ورق فابریک بسته بندی شده تولید می‌شود.
  • استانداردهای رایج برای ساخت ورق آجدار معمولاً st33 ،st37 یا s235jr است.
  • شکل آج در ورق های برجسته متفاوت است و نوع آج ها در میزان اصطکاک و کاربرد ورق متفاوت است.
  • وزن ورق آجدار عامل مهمی در انتخاب و خرید است. با افزایش وزن ورق، استحکام و مقاومت و به دنبال میزان فولاد مصرفی و قیمت ورق آجادار افزایش می یابد.

انواع ورق آجدار

ورق آجدار را بر اساس شکل آج، نحوه تولید و یا جنس می توان به انواع مختلفی طبقه بندی کرد. ورق بادامی، قطره ای، ذوزنقه ای، کرکره ای، شطرنجی و الماسی از مهمترین انواع ورق آجدار از منظر شکل آج است. حیث جنس ورق آجدار نیز می توان به ورق های استیل یا فولادی، آلومینومی و گالوانیزه اشاره کرد.

ورق آجدار از لحاظ نحوه تولید و فروش به دو دسته دیگر یعنی فابریک و پرسی نیز تقسیم می شود. در نوع فابریک این ورق، یک لایه آج به ورق زیرین که صاف و صیقلی بوده اضافه می شود. همین ویژگی باعث شده تا ورق فابریک، وزن بالایی داشته باشد. در ایران کارخانه فولاد مبارکه اولین تولید کننده این ورق شناخته می‌شود. واردات این محصول نیز پیش از تولید داخلی آن از کشورهای روسیه، چین و قزاقستان به ایران انجام می‌شد.

از سوی دیگر، در ورق آجدار پرسی با استفاده از پرس کاری و سنبه زنی، طرح‌ها ایجاد می‌شود. نکته قابل توجه این است که لایه زیرین این ورق به‌دلیل داشتن خلل و فرج، در طول زمان تحت فشارهای محیط کار دچار تغییر شکل شده و اصطکاک خود را از دست می‌دهد.

ورق آجدار فولادی

این نوع ورق درواقع مهم‌ترین محصول ورق های آجدار به شمار می ‌رود. ورق های فولادی معمولاً با استفاده از ورق استیل ۳۰۴ به تولید می‌رسد. نکته مهم این است که ورق آجدار فولادی مقاومت بالایی در برابر خوردگی و رطوبت دارد.

ورق آجدار آلومینیومی

این نوع ورق آجدار از مقاومت بالایی در برابر خوردگی برخوردار است. ورق های برجسته آلومینومی به دو صورت بی رنگ و رنگی به تولید می رسد. طرح های روی ورق آجدار آلومینیومی عموماً به شکل کرکره‌ای یا ذوزنقه‌ای هستند.

ورق آجدار گالوانیزه

این نوع از ورق‌ آجدار، با استانداردهای st37 و st52 ساخته شده و توسط فلز روی (Zn) پوشش داده می‌شود. گالوانیزاسیون یا همان پوشش روی، سبب استحکام ورق در برابر زنگ زدگیمی شود. از این رو، ورق آجدار گالوانیزه در مکان‌های معرض رطوبت مثل سقف شیروانی‌ها و کف کشتی‌ها کاربرد بسیاری دارد.

کارخانه‌های تولید کننده ورق آجدار

در سال‌های نه چندان دور این ورق از کشورهای چین، قزاقستان، روسیه و ترکیه وارد می‌شد. اما خوشبختانه در سال‌های اخیر با توجه به توان تولید این محصول در داخل کشور، کارخانه های فولاد مبارکه، فولاد سبا و فولاد گیلان توانایی تولید این ورق را در اکثر سایزها دارند. البته با توجه به مصرف و تقاضای زیاد این ورق در صنایع، اکنون هم این ورق از کشورهای ترکیه و روسیه به ایران وارد می‌شود.
مشاوران آلور فولاد آماده مشاوره و راهنمایی‌های لازم در خصوص خرید ورق آجدار تولید انواع کارخانه‌ها به شما عزیزان هستند.

قیمت ورق آجدار فولاد مبارکه

کارخانه فولاد مبارکه اصلی‌ترین تولید کننده انواع ورق فولادی از جمله ورق‌های آجدار در کشور است. ورق های آجدار فولاد مبارکه با ابعاد 1 در 2 متر، 1.25 در 2.5 متر، 1.25 در 6 متر و 1.5 در 6 متر در حالت شیت برشی و 1.5 و 1.25 متر در حالت رول تولید و عرضه می‌شود.
ورق آجدار 3 میل و 4 میل تولید کارخانه فولاد مبارکه از پرفروش ترین ورق های تولیدی این کارخانه است. این نوع ورق ها در سایز 1 در 2 متر و 1.25 متر در سایز کویل توسط آلور فولاد ارائه می‌شود. برای خرید این نوع ورق و استعلام قیمت ورق آجدار 3 میل و 4 میل فولاد مبارکه می‌توانید از مشاوره خرید آلور فولاد بهره مند شوید.

قیمت ورق آجدار گیلان

مجتمع فولاد گیلان یکی از معتبرترین کارخانه‌های تولید انواع ورق سیاه در ایران است. این شرکت با بهره‌گیری از تکنولوژی روز دنیا و براساس استانداردهای معتبر اقدام به تولید ورق‌های فولادی کرده است. ورق آجدار نیز یکی از تولیدات شاخص و پرفروش این شرکت خوب ایرانی است.
ورق آجدار گیلان با ضخامت‌های 2.5 با ابعاد 2 در 1 متر، ضخامت 3 در ابعاد 1 در 2 متر و 1.25 در 2.5 متر، ضخامت 4 با ابعاد 1 در 6 و 1.25 در 6 متر و ضخامت 6 میلی‌متر در ابعاد 2*1 تولید و فروش می‌رسد. ورق آجدار 4 میل گیلان در سایز 1 متری از محصولات پرفروش بوده و به صورت برش خورده قابل سفارش است.
قیمت انواع ورق‌ آجدار گیلان را می‌توانید از طریق تماس تلفنی از کارشناسان آلور فولاد در ضخامت‌های مدنظر خود استعلام کرده و سپس اقدام به خرید ورق گیلان نمایید.

قیمت ورق آجدار

قیمت ورق آجدار همانند سایر مقاطع فولادی بسته به انواع و مشخصات فنی مختلف، دامنه گسترده ای دارد. از آن‌جایی‌که این محصول جنس‌های مختلفی مانند آلومینیومی، استیل، آهنی و گالوانیزه دارد، قیمت‌های متفاوتی دارند. اگر نگاهی به نمودار قیمت ورق آجدار بیندازید این تفاوت قیمتی را مشاهده خواهید کرد.
قیمت گذاری کارخانه‌های تولید کننده ورق آجدار با توجه به کیفیت‌های گوناگون تولید شده متفاوت است. البته عواملی دیگری مانند فرآیند ساخت، میزان برجستگی، شکل ظاهری و نوع کاربرد نیز مؤثر است. به این لیست باید شرایط اقتصادی و سیاسی کشور ومنطقه، تحولات نرخ ارز و دلار و همچنین هزینه مواد اولیه اشاره کرد.

خرید ورق آجدار با تضمین کیفیت و قیمت

داشتن اطلاعات کافی درباره قیمت روز ورق آجدار با کسب مشاوره از افراد متخصص حاصل می شود. ضمن آنکه برای انتخاب محصول مناسب صنعت و کسب و کار، مشاوره خرید ورق آجدار بهترین راهکار است. شما عزیزان از طریق تماس با کارشناسان آلور فولاد می توانید از قیمت روز انواع ورق آجدار ایرانی و وارداتی مطلع شوید. همچنین از مشاوره تخصصی خرید ورق آجدار بهره مند شوید.

ورق آجدار

0/5 (0 دیدگاه)

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “قیمت ورق آجدار ( چکر پلیت ) فولاد مبارکه اصفهان”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *